Francouzské profilovky #PrayForParis #PrayForWorld

7:25 Unknown 8 Comments

earth, help, and human image


Po pátečním teroristickém útoku v Paříži -cca 129 mrtvých (čtvrtečním v Libanonu - více jak 40 mrtvých) se celý svět otřásl. Ze všech stran se ozývají všelijaké reakce a názory. Ať už jde o politiky, celebrity či ten neznámý zbytek světa. Největší smršť však prožívají sociální sítě (instagram, facebook), kde lidé sdílejí obrázky symbolu, který po tomto útoku vznikl a na profilové obrázky si přidávají filtr francouzské trikolory...









A když se zaměříme na facebook, opět se svět dělí na ty, co si dají francouzský filtr, dále lidé bez  fr. filtr, ale záleží jim na celé situaci, zatřetí jsou ti kterým je to jedno a nakonec...lidé kteří tyto profilové úpravy odsuzují s tím, že jsme stádo ovcí a děláme to jen kvůli tomu, že je to IN. 
Bože...stupiditu některých lidí opravdu nepochopím. Moc dobře si uvědomuji, že tím nikomu nevrátím život a fyzicky tím opravdu pomoct nemohu.  Ale psychika je mnohem silnější. A myslím, že jakkoliv ukážeme podporu... dokážeme psychicky pomoci těm, co postrádají (alespoň trochu ano....a veškerá snaha se počítá). Jde jen o to ukázat, že víme co se děje, snažit se podpořit a soucítit. Ať už jde o profilovku, sdílení symbolu či #PrayForParis/WORLD. Pro mě je to důležité už jen kvůli tomu, že se to netýká jen Paříže, ale celého lidstva a to bychom si měli uvědomit. 
Libanon - tn.nova.cz


Opravdu nepochopím, proč někdo něco takového odsuzuje s tím, že je to trapné. Naopak si myslím, že je to velmi užitečné a to, jak každou minutu někdo přibude mi připadá kouzelné. Alespoň důkaz, že se lidé stále zajímají a lidskost tu stále je (i když se často zdá, že ne).
Nikdy jsem nebyla člověk, co by něco dělal pro popularitu a modu, naopak...snažím se být velmi neviditelná a když už něco takového, tak anonymně například přes příspěvek blogu. Tentokrát ve mně  však tato událost vyvolala mnoho různých emocí. A chci ukázat, že jsem si vědoma toho, co se děje, ukázat zájem o svět a svůj soucit ke všem, kteří jsou útoky postiženi. 
Paříž -e15.cz

Chápu, že všichni to udělat nemusíme a při tom se cítíme v situaci stejně. A je to tak dobře, není cesta, která by byla nesprávná. Ale některé statusy mě opravdu pobouřili a je mi líto, že i v této situaci se objevují  pitomci, kteří v tom všem vidí jen špatné a nevidí i na druhou stranu...

Buďme chaotičtí, buďme glamour....dokazujme lidskost! 
-Eva

Po pátečním teroristickém útoku v Paříži -cca 129 mrtvých (čtvrtečním v Libanonu - více jak 40 mrtvých) se celý svět otřásl. Ze všech...

8 komentářů:

  1. Taky jsem se na toto téma na blogu včera vyjadřovala... co se týče zrovna těch trikolor, nejsem z těch, kterým je to jedno, ale zároveň ji tam nemám. Obětí je mi líto, tragédie mě zasáhla stejně jako všechny, jsem rozhořčená z jednání politiků a jejich lhostejností vůči hrozbám IS. Problém je, že teroristé chtějí vidět strach... a obávám se, že když miliony lidí vyjádří solidaritu pomocí vlajky na fb, uvědomí si sílu, kterou drží v rukou při spáchání atentátů... aby se pak nestalo, že si svou sílu budou dokazovat opakovaně a sledovat miliony a miliony lidí, kteří tak prožívají tragédie, které způsobují.... :(
    Getmovin by Deni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš z jedné strany pravdu...oni si z toho opravdu vezmou strach...pro mě je to ale stále vlajka pro ty postižené nehledě na ISIS... :/ Myslím, že je pravda na obou stranách. Je to těžká situace.
      P.S. Článek jsem upravila....nechtěla jsem říct, že ti co nemají trikoloru jsou ty bez zájmu...jsou vlastně 4 skupiny...v článku upraveno :)

      Vymazat
  2. Já sice vlajku na fb nemám a ani jsem nikam nepřidala tématický obrázek, ale určitě nepatřím k těm, komu by to bylo jedno nebo by to odsuzoval. Naopak jsem celkem pobouřena některými příspěvky na fb a hlavně radikálními názory, které se vytvořily. Teď jsem zrovna viděla na facebooku ,,petici pro postavení islámu mimo zákon". To mě hodně rozhořčilo, protože si myslím, že je to hodně hloupé a hlavně naivní. Nejhorší na tom je, že počet lidí v této skupině stále roste...Moc se mi líbí tvůj článek a názor :) -L

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím a děkuji. Celkově je to hodně složitá situace... :/ A bohužel..nevidím moc východisek. Např. přijde mi hloupé, jak lidé odsuzují všechny uprchlíky...opět všeobecná stupidita. To, že jsou ze Sýrie neznamená, že jsou všichni teroristi.
      P.S. Článek jsem upravila....nechtěla jsem říct, že ti co nemají trikoloru jsou ty bez zájmu...jsou vlastně 4 skupiny...v článku upraveno :)

      Vymazat
  3. Úplne s tebou súhlasím. Ľudia sa nejako snažia prejaviť podporu a ukázať, že im nie je jedno čo sa deje, hoci len na sociálnych sieťach. Nie všetci to chápu a podporujú to, no tiež by sa mohli zdržať blbých komentárov... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím, některé statusy a komentáře jsou opravdu velmi zbytečné a hloupé. :/

      Vymazat
  4. Popravdě mi celá ta záležitost s trikolorama a #prayforparis příjde naprosto zbytečná. Vlastně to není poprvé, co se něco takového stalo, nedávno spadlo ruské letadlo - přihlásil se k tomu IS a umřelo snad 200 lidi mezi nimž byli i děti a nikde nevidím #prayforrussia nebo něco takového. Vlastně už předtím tady bylo mnoho událostí, tím pádem nechápu, proč se hastaguje zrovna Paříž. Nejsem zastánce ani tohoto, ale kdybych tedy už měla zveřejnit nějakej hastag tak alespoň #prayforworld, protože tohle se netýká jenom Paříže a Francie... Krom toho tím fakt nikommu nepomáháme,ale to víš. :)
    Říkáš, že ti to příjde hezké, a že tím vidíš alespoň nějakou lidskost, přitom hned na začátku článku máš obrázek, že vidíš lidi, ale ne lidskost, to je trošku zarážející...
    Myslím, že všechny ty situace jsou hrozné a smutné, už doufám, že se nic takového nestane (stane, ale je fajn doufat)... no zejtra odjíždím do Anglie, tak snad se nám při cestě nic nestane, a že v pořádku odjedem. :)

    DENYII



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten první obrázek poukazuje na teroristy....Je to všude po internetu, takže si myslím, že je to pochopitelné jasně. Proto jsem také napsala PrayForWorld. Sama moc nechápu, proč se začíná řešit pořádně až teď. Proto jsem napsala i příklad Libanon. Ale to nemůžeme vědět ani jedna...a lepší, než neřešit vůbec.

      Vymazat

Děkuji ti za komentář! <3