Co mě štve na dnešních BLOGERKÁCH?

1:35 Unknown 25 Comments

Zdravíčko, 
u minulého článku jsem se litovala nad tím, jak nikdo nečte mé "dlouhé" články. A v komentářích se mnou pár z vás souhlasilo. Což mě neskutečně motivovalo k dalšímu mučivému článku, který nikdo nepřečte protože bude moc DLOUHÝ a asi dnes někoho vytočím. Ale to je v pohodě, moje názory často někoho vykolejí tak, že se nakonec neupřímně omluvím, jen aby byl klid a nezačala třetí světová (jsem mírumilovný člověk).
brain, light, and purple image

Od té doby, co jsem se vrátila na blog mě opravdu začala udivovat jedna věc. A opravdu nechápu, jak jsem si toho nemohla všimnout dřív. To jsem taky patřila k té části blogerek?
opinionKolem mě jsou nejčastěji dva typy blogerů: ti co tam naplácají pár obrázků a něco málo napíšou (většinou fashion a kosmetické blogy) a pak ti, co mají opravdu něco k sdílení a má cenu se nad tím zamyslet. Oba dva typy schvaluji, sama se někdy poohlížím přímo po fashion typu článku a nechávám se inspirovat (najít však kvalitnější blog už je taky oříšek...dělá to každý druhý a pro mě tyhle blogy nemají mnou tak hledané srdíčko). Pak tu máme blogy, kde jsou na základě tzv. "úvahy" či nějaké historky a opravdu je to ze života...a ať už se jedná o jakékoliv téma, většinou nám dají podmět na zamyšlení a další poznání z jiných pohledů než jsou ty naše. Já tyhle blogy zbožňuji, každý je úplně jiný (narozdíl od fashion blogů - F.B.) a to se mi na nich hrozně moc líbí, tohle jsou pro mě opravdu DOBRÉ blogerky. A myslím, že i od toho, jak vy samy píšete na blog se odvíjí, jak vnímáte zbytek blogerského světa (netvrdím, že je to tak u všech!). 
Co jsem si tak v poslední době všimla, tak ti co si dají na článcích více záležet a opravdu zapojí mozkové závity, dokážou mnohem lépe ocenit práci na článku a mnohdy i lépe pochopit. Když to ti, co nad článkem opravdu nepotřebují přemýšlet a často jen postnou pouze obrázky, buď článek vůbec nepřečtou a jen to rychle přelítnou (pak napíšou koment ve smyslu: Hezký článek, Ten film si rozhodně pustím =  článek jsem nečetla jelikož jsem si nevšimla, že je na základě jiné myšlenky a nebyla to filmová recenze). A pak tu máme ty, co článek nejspíš přečetli, ale zřejmě není dost síly na to, vyjádřit svůj názor (většinou napíšou větu, která se jim líbila z článku a opět hezký článek....apod.).
makeupJe to věc, která mě na dnešním blogování opravdu mrzí. Někdo si dá s článkem OPRAVDOVOU práci a stojí je to hodně času a někdo je odbije komentářem Hezký článek, který ti dokáže ublížit (mě alespoň ano a radši se budu "hádat" za svůj názor s někým, kdo se mnou nesouhlasí, než abych schytala takovou facku). Radši to nekomentovat, než tohle, věřte mi. 
Moc dobře vím, že je to u každé blogerky individuální a nechci tím odsoudit všechny blogerky. Celý článek je brán z širšího pohledu! 

Buďme chaotičtí, buďme glamour!
-Eva

P.S.Celkově mi přijde poměrně vtipné/ smutné, jak jsou některé fashion blogy tak strašně moc populární. Co vám dá něčí HAUL nebo něco podobného? A ještě vtipnější je, že ty bohaté, co mají HAUL apod. každý týden a ukazují úlovky drahé kosmetiky a oblečení jsou ještě populárnější. Nechápu to a nepochopím. Ztrácím víru v zdravý lidský rozum, opravdu. Copak z cizího majetku zbohatneme? Nebo z něčeho takového celý svět zkrásní? Proberme se.
 P.P.S. Psala jsem na toto téma úvahu ve škole. (Na příkladu Teri Blitzen konkrétně) a byla to nejlepší práce ve třídě. Takže když už mě pochopil ten komunista, který mě tak moc nemá rád....snad to zvládnete i vy.

Zdravíčko,  u minulého článku jsem se litovala nad tím, jak nikdo nečte mé "dlouhé" články. A v komentářích se mnou pár z vás s...

25 komentářů:

  1. Naprosto s tebou souhlasím.. Jako jasně, někdy se taky ráda pokochám a nechám se inspirovat nějakým novým kouskem oblečení, ale z toho pak vůbec nic nemám, pak spíš jen projíždím e-shopy různých značek, abych našla ten krásný svetr, který si koupila ta blogerka.. Ale sakra k čemu??
    Takže i když jsou některé články delší, mám je ráda mnohem víc, protože se u nich pokaždé musím zamyslet.. Nebo třeba zjistím, že ta blogerka má na něco stejný názor jako já! Což je mnohem lepší, než zjistit, že má např. stejný svetr jako já :D
    Prostě tím vším chci říct, že v tomhle s tebou tedy opravdu souhlasím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No konečně koment i od tebe :P Zbožňuju tě Baruško :**

      Vymazat
  2. I když jsem jedna z těch bloggerek jak ty tu popisuješ , tak s tebou souhlasím . Už jsem taky přemýšlela, že bych trošku omezila to beauty a přidala více úvah, a tak. Jenže na takové ty slohy moc nejsem a nevím, zda by to vůbec někoho bavilo a zda by nebyla moc kritika :D Jinak taky mě udivuje, že ty co fotí drahé hauly atd. jsou hodně známé . Mě sice tyhle blogy baví, ale jak jsi dělala minule ten článek o Teri Blitzen, tak tu její slávu nechápu vůbec. Zrovna jsem mamce a tetě taky ukazovala její videa, a říkali, že je to strašně primitivní a jak na to může někdo koukat, že je to spíš jen tím, že se lidi nudí :D
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Další problém blogerek....prď na kritiku, je to přeci tvůj blog, co ti je do někoho, kdo tě ani nezná :) A zda by to někoho bavilo...hlavní je, že to zajímá a baví tebe :) A vždycky se najde někdo koho to bude bavit a věř mi, mám větší radost z toho, když mám pár čtenářů s kterýma si mám co říct než 400 holek bez "zájmu". :)

      Vymazat
  3. No tak tohle je naprosto dokonalej článek. Úžasná úvaha- vlastně se neřadím ani do jedné skupiny, nejsem fashion blogerka , ale ani ta co píše články ze života- jsem něco mezitím. Na komentáře, co mi přijdou na blog vždycky odpovídám- vím jak mě potěší, když někdo odpoví mě, pak vím, že blogerka mému komentáři věnovala pozornost a že jsem ji třeba i potěšila. Absolutně mě nebaví články, které obsahují tři věty a tisíc obrázků. Taková blogerka sice vydává články pravidelně- ale upřímně ? Dá si s tím takovou práci, jako třeba ty s touhle úvahou? Co se týče Teri Blitzen- řekla bych, že hodně klesla a ačkoliv ji stále sleduji, je to spíš ze zvyku a ne proto, že by mě její videa bavily . :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji za komentář :) Já jsem dřív na komentáře neodpovídala...ani nevim proč, ale teď po návratu jsem změnila přístup k blogování celkově...takže i k čtenářům :) Je slušné odpovědět, i kdyby to mělo být "jen" děkuji :) A jsem opravdu ráda, že se článek líbí....modlila jsem se, aby to tak bylo :) Já si Teri pustila teď dva dny zpět....a po 2 videí jsem to musela vypnout :D

      Vymazat
  4. Wow, tak toto je dokonalé! :) Nee, opravdu, mám na toto všechno podobný názor. Možná dokonce i úplně stejný! Kolikrát se taky nestačím divit. Taky se ráda podívám na nějaký ten outfit, líčení nebo new in, ale v poslední době je toho kolem TOLIK, že mě to opravdu přestává bavit a jen si to tak prolítnu vždy. A spíš k těmto článkům píšu komentáře typu "Pěkné. Sluší Ti to." a další, protože na to se ani nic moc jiného napsat nedá. K tomu ještě nejsem žádný módní expert, takže toto téma celkově jde trošku mimo mě.
    Co se týče těch úvah, tak v poslední době jsem hodně o tomto přemýšlela a svůj blog bych chtěla zaměřit hlavně na ně. Děje se kolem mě tolik věcí, co bych chtěla nějak vyjádřit slovy a něco o tom napsat, takže se do toho i pustím. Tvůj článek mě trošku popudil a podpořil :). Budu se těšit na další takový, opravdu krásně se to čte a úplně jak kdybys mluvila za mě :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc moc děkuji a vážím si toho všeho, co jsi napsala. A souhlasím...k těm článkům už ani nevím, co psát :) Je to pořád to samé dokola. Souhlasím....plnou parou v před, ať žije krása myšlenek ;) :P Jsem ráda, že má tento článek tak pozitivní ohlasy a účinky, mám obrovskou radost.

      Vymazat
    2. I já jsem moc ráda, když vidím, že pořád existují blogerky jako Ty a vždy mám radost, když nějakou takovou najdu! :) Hned mám lepší den :D

      Vymazat
  5. Jsem hrozně ráda, že jsem se prostřednictvím Verunky dostala k tvému blogu. Naprosto s Tebou souhlasím. Já sama tedy píšu blog o kosmetice a podobně, ale snažím se to sem tam obohatit i něčím, co se děje v mém životě. Kosmetika mě prostě baví a strašně si užívám psaní jakékoliv recenze a podobně. Nemám nic proti blogerkám, které píšou o drahé kosmetice, pokud vím, že si na ni samy vydělaly a opravdu je recenze dobře zpracovaná. Teri Blitzen jsem často sledovala a podle mě zrovna ona není dobrý příklad pro ty malé holčičky, které ji sledují ;) Takový příklad bych dětem dávat nechtěla.
    Každopádně moc děkuju za tvůj článek a možnost uvědomění se :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, mě samotnou baví kosmetika a to všechno okolo, ale někdy je toho moc a ne všechny články jsou kvalitní (nebo jak to říci) :) Souhlasím, mladší holky z ní opravdu nemůžou mít dobrý vzor a myslím, že se to následně může podepsat i na rodiče až na ně 13 holčina vyběhne s požadavkem drahé paletky od Too Faced(nevim, jestli se tak přesně jmenuje :D) :)

      Vymazat
  6. Úplně s tebou souhlasím.. Miluju dlouhé, rozepisovací články, sama je často píšu, ale spousta z nich zůstává nikdy nevydaných.. Ono totiž je strašně jednoduchý nafotit, co sis nového koupila, hodit k tomu krátký popisek a čekat spoustu komentářů typu: "Hezké věci", tebe to povzbudí, že máš spoustu komentářů, kde ti všichni chválí tvoje nové věci.. Naopak když si dám s článkem práci, napíšu dlouhý sloh, tak je mi jasné, že komentářů bude sotva polovina.. což mě na jednu stranu mrzí, ale na druhou stranu jsem mnohem radši, když vidím, že si článek skutečně někdo přečetl, zamyslel se nad ním a dokonce k němu vyjádřil i svůj názor.. pro blogerku nemůže být nic lepšího! ♥
    Já sama si moc ráda dlouhé články čtu (alespoň mi ukracují čas na přednáškách :D), ale potíž je v tom, že na mobilu mám problémy s přidáváním komentářů k článkům a později už se k tomu bohužel nedostanu :( ..ale můžeš si být jistá, že ať vydáš sebedelší článek, já si ho přečtu :))

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě ohledně komentářů platí Míň je víc...pokud jsou to opravdu promyšlenější komentáře, které se mi tu ukazují...je to radost odpovídat :) Taky si často přečtu nějaký dobrý článek a pak už zapomenu na komentář nebo dokonce na adresu blogu, což mě hodně mrzí :/ Moc ti děkuju :))

      Vymazat
  7. Evi, naprosto s tebou souhlasím. Já teda sama přemýšlecí články nepíšu. Ani nevím proč, asi ještě nechci moc ukazovat svoje myšlenky. Ale moc ráda takové články čtu. Posuzovat oblíbenost blogů na základě tohodle asi nejde. Jako ano, blogy plné drahé kosmetiky a oblečení mají vysokou návštěvnost, ale když to vezmu z mého pohledu, tak ano, ráda se na ty blogy podívám, ale většinou jen párkrát a pak už se tam nevrátím. Naopak ale když vidím články, jako jsou třeba tvoje, kde je opravdu poznat, že do toho autor vkládá kus sebe, tak se vracím moc ráda a čtu články ať jsou dlouhé jakkoliv. A to protože vím, že mi něco dají. A je spousta blogerek které umí skvěle skloubit i tu kosmetiku a dají něco ze sebe.
    Samotnou mě vždy ohromně potěší když vidím pod mými články komentáře, ze kterých je opravdu poznat, že si jeho autor přečetl celý můj článek. Jsem ráda, že většina mých čtenářek je takových. :)
    Takže ti sem ještě na závěr připíšu ono klišé "opravdu hezký a povedený článek" - ale to proto, že se mi opravdu líbí. :))
    KattyLife

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já svoje myšlenky neumím vyjádřit na hlas....do svého okolí a blog je taková moje zpovědnička. Ale každý to máme jinak no.. :) To máš pravdu, je i spousta fashion blogerek, které do toho dají i něco ze sebe....proto jsem napsala, že je to psané všeobecně :) A moc děkuji :))

      Vymazat
  8. Opravdu super článek! Já když už na nějaký blog narazím a chci si přečíst článek, tak si ho přečtu vždy celý a nikdy mě ani nenapadlo, že by to někdo nedělal...Jako pokud ho nečtu, tak nekomentuju ne? Já osobně si třeba ráda čtu nějaké fashion/beauty blogy a ráda se dívám i na videa. Videa ale jen od profesionálů jako je třeba GetTheLouk, která opravdu ví, co dělá :) Můj blog je taky převážně zaměřen na beauty, ale založila jsem ho jen tak v podstatě z hecu. Kosmetika a psaní mě hrozně moc baví, a tak jsem si řekla, že bych to prostě chtěla zkusit. Občas píšu i na jiná témata, ale neryju se moc v úvahách a osobních věcech. Zaprvé proto, že můj blog čte pár mých přátel a nechci, aby o mně věděli všechno. Zadruhé nerada řeším osobní věci a moje názory s ostatními lidmi, ani nevím proč. Každopádně tvůj článek se mi moc líbil a určitě budu tvůj blog dále sledovat a doufat v další takovéhle články :) -L

    OdpovědětVymazat
  9. Mně to nepřišlo jako dlouhý článek, sama takové píšu :) k tomuhle tématu jsem se vyjadřovala na blogu někdy asi před 2 týdny... budu ráda, když si to přečteš, asi na to máme podobný pohled :) jmenuje se to - why don't you tell them the truth :) asi ho najdeš v menu.... Jinak jo, já mám k blogům typu "ahoooj, mám novou úžasnou skvělou nejlepší košili z Hm, takže tady máte 72937383 fotek a utíkejte si jí koupit!" A každá holka na to "jeee tobě to sluší"... Jak stádo ovcí... nemám slov na to :) ale jak říkal přítel, nemá cenu se rozčilovat. Je lepší psát o tom, co tě baví a zajímá než se schovávat za nějakou masku, protože ostatním se to líbí... :)

    OdpovědětVymazat
  10. Heh, v klidu, tohle ještě není dlouhý článek, myslím, že si nikoho nenaštvala :D
    Teď by mě docela zajímalo, do jaké skupiny patřím já... Myslím, že beauty a fashion blogů bude vždycky nadmíru, také v tom moc nevydím smysl i když třeba slavné duo a cup of style mám ráda... Ale co si budeme povídat, u nich vlastně nemůžeme napsat nic jiného než "zajímavé, pěkná barva, sluší ti to, už jsem o tom slyšela..."
    Já sama raddši vyhledávám blogy, kde se autorka umí zamyslet a píše zajímavé články, než abych hledala blogy podle toho, kdo napsal první o nové paletce naked :D
    Já se většinou snažím k článku vyjádřit pořádně, ale někdy fakt nemám sílu, nebo zkrátka nemám co říct, ale zase se mi ten článek líbil a tak alespoň napíšu "hezký článek, souhlasím, taky to tak beru, u mě tohle a tohle..." Ale třeba když mě napíše někdo k článku s "hlubší myšlenkou" - pěkný článek- jako jenom, tak jsem taky většinou naštvaná... No, ale s tím už asi nic nebude... zase to musíme brát tak, že se najde vždy někdo, kdo si článek přečte a hezky napíše svůj názor :)

    A ještě k té Teri Blitzen, já jí mám ráda, namyšlená mi tedy nepřijde... je jasné, že se najdou youtuberky, které si třeba zaslouží slávu víc, ale více lidem sedla Teri, a tak je ta "slavná" Teri... :) Myslím, že Teri si to, ale také zaslouží, přece jenom si tu slávu kolem ní udělala sama... tuším, že jí nikdo nesdílel, to ona si našla cestu k sledovatelům.... Kdežto třeba taková Gabrielle Hecl má sledovanost jenom díky tomu, že jí sdílela Teri, pak že chodila s Johny Machetou a tak :D... Ale to už je trošku mimo...

    DENYII

    OdpovědětVymazat
  11. Naprosto s tebou souhlasím! Před pár dny jsem se vyjadřovala k té samé věci u mě na blogu. Nejsem velkým zastáncem fashion blogů, kde si blogerka vyfotí svetr ve dvaci úhlech a pak na konci, aby to bylo trošku delší a zajímavější, sepíše wishlish který bude v jejím dalším článku, nebo popíše podzim a jak moc ho miluje. Chápu, že každý máme nějaký ten vzor a hledáme inspiraci (jako čtenářky), ale já si raději přečtu něco o jejich životě a co se jim událo, ne to co si zrovna koupily. Jsem upřímně ráda co má stejný názor na takovu věc. Tvůj blog mě opravdu baví a nikdy se mi nestalo, abych si článek nepřečetla do konce :)
    - Evii <3

    OdpovědětVymazat
  12. Hmmm mne sa zda ze sa roztrhlo vrece s clankami typu co ma stve na blogoch, narazam na to na kazdom stvrtom. Ja som toho nazoru, ze kazdy si robi blog ako chce a pise alebo nepise co chce. Aj za fashion blogom je strasne vela prace, hoci je tam mozno menej slov. Nafotit, upravit fotky a vobec, vsetko to dat nejak do kopy je celkom zdlhave. Ale tak kazdy ma na veci svoj pohlad. Aj tak som za to ze je lepsie menej kritizovat a vsimat si to pozitivne ako negativne. Ja mam blog 6 rokov a sledovala som ako sa to vyvijalo. Avsak kolko sa teraz ponadava na kazdy blog...to som fakt predtym nezazila....

    OdpovědětVymazat
  13. Hmmm mne sa zda ze sa roztrhlo vrece s clankami typu co ma stve na blogoch, narazam na to na kazdom stvrtom. Ja som toho nazoru, ze kazdy si robi blog ako chce a pise alebo nepise co chce. Aj za fashion blogom je strasne vela prace, hoci je tam mozno menej slov. Nafotit, upravit fotky a vobec, vsetko to dat nejak do kopy je celkom zdlhave. Ale tak kazdy ma na veci svoj pohlad. Aj tak som za to ze je lepsie menej kritizovat a vsimat si to pozitivne ako negativne. Ja mam blog 6 rokov a sledovala som ako sa to vyvijalo. Avsak kolko sa teraz ponadava na kazdy blog...to som fakt predtym nezazila....

    OdpovědětVymazat
  14. Milujem ked niekto pise uvahy spojene so zmyslanim o svete o zivote a podobnych veciach , plus aj blogy o cestovani su naozaj skvele , ja ako matka som zacala pisat blog , keby som nebola matkou ani ho nezacnem pisat a nie som ani vo svete blogeriek :-D inspirovala ma k tomu moja dcera zaco jej vdacim , snazim sa ukazat svetu ze nie som obyvajna matka v roztahanom tricku a teplakoch , nemam moc rada blogy na temu fashion beaty ked kliknem nahodou na ten blog tak ho zrusim nevidim v tom zmysel co mam pouzivat na vlasy , recenzie na sampony (to fakt ?) nikdy som tomu nevedela prist na notu , najviac ma vsak stvu komenty typu : pozyvam ta do gw ... Co tato blegerka chce ukazat? Chce si dat do svojich okruhov co najviac sledovatelov ? Ale co jej clanky ? Maju taky uspech ? To ze ta budem sledovat na instagrame tak to mi nezlepsi zivot , blogujem na wordpresse tam toez mozem mat followerov , mam pblubene blogy na ktore chodim pravidelne si citam prispevky a komentujem pretoze ma bavia , sem tam natrafim na nejaky a hodim koment ak ma niecim zaujal :D
    https://clodyteenmummy.wordpress.com/

    OdpovědětVymazat
  15. Sama dávám často jako začátek komentáře slova "pěkný článek", protože tím chci říct, že se mi článek opravdu líbil. Že byl dobře stylisticky napsaný a měl zajímavou myšlenku nebo nové informace. Ted přemýšlím o tom, že tuto krátkou pochvalu budu psát detailněji, aby to nevypadalo, že jsem článek nečetla.
    Články a videa o haulech mám moc ráda, protože často tam jsou věci, kterých jsem si v obchodě nevšimla. Na druhou stranu je pravda, že největší úspěch mají na tomto poli ty nejbohatší blogerky a youtuberky. To není úplně fér. Na některé hauly bych šetřila i pár měsíců

    OdpovědětVymazat
  16. Moc pěkně napsané. Sice se řadím k tebou popisovaným Fashion blogerkách, ale musím říct, že máš pravdu.Určitě by se měly více ocenit blogy, které lidem něco dávájí, rady, zamyšlení... Určitě to lidem dá více než fotka s popiskem, co má zrovna na sobě. Ale bohužel mi příjde, že v této době lidé raději dají přednost krátkému textu (který při nejlepším ani nemusí číst).

    (http://thechicflair.blogspot.cz/)

    OdpovědětVymazat
  17. No, teda čekala jsem to upřímně o dost delší :D Připravila jsem si k tomu nutellu a pak najednou jsem to měla za chvilku přečtené, to není féér, měla jsem na nutellu chuť!!!! :D No ani nevím, kde mám začít dřív. Já jsem blog měla už hrozně let zpět a tenkrát jsem měla hodně času a byla jsem ten typ člověka, který měl hrozně rád úvahy a na svůj blog jsem je psala a potom i ve škole jsem s nimi vyhrávala různé soutěže. Teď když jsem se k blogu po x letech vrátila tak jsem ho obnovovala pod tématem lifestylem. Jsem na vš a k tomu podnikám a hrozně ráda čtu knížky a na ostatní věci nezbývá tolik času, proto ráda píšu o věcech, které mě v tom volné čase zaujali nebo baví. I když jsem si myslela, že tyto věci narozdíl od úvah nedají tolik práce na sepsání článku, tak dají. Alespoň hodinu a to ještě nepočítám ten čas na úpravu a nafocení. Také mám v plánu nějaké články tohoto způsobu, ale ve smyslu motivačního. To mě baví a nebo formou videa, ale teď do konce roku už mám takovou spoustu přednastavených článků, že nevím, kde začít dříve..

    A co se týče holek, já tohle neřeším, to je každého věc a na každého jednou dojde a vše se mu jednou vrátí tím způsobem jakým k tomu přistupoval. Takže nad tímto čas neztrácím to ať si dělá každý sám. samozřejmě když vidím, že mi někdo do komentáře napsal něco typu mám nový článek, navštiv můj blog, tak se zasměju a nekomentuju to :D. Když vidím, kolik lidí si dá práci s tím, navštívit můj blog a zanechat tam komentář, tak jim to chci taky oplatit, ale jak jsem řekla, někdy prostě není tolik času, tak moje komentáře jsou minimální, ovšem snažím se, aby aspoň ta redukce nevyzněla tak trapně.. i když i to se mi někdy stane :(

    OdpovědětVymazat

Děkuji ti za komentář! <3